Chat with us, powered by LiveChat

Pytania i odpowiedzi

Czym zajmuje się serwis Euro-paka.pl?

dropdown

Euro-paka.pl jest serwisem internetowym umożliwiającym porównanie oraz zamówienie usług kurierskich. Dzięki wynegocjowanym stawkom z firmami kurierskimi możemy zaoferować naszym Klientom najniższe ceny.

Jak prawidłowo zapakować przesyłkę?

dropdown

Paczki powinny być zapakowane w odpowiednio mocne kartony. Każda krawędź paczki powinna być oklejona taśmą klejącą. W celu zabezpieczenia zawartości paczki polecamy zastosować folię bąbelkową, styropian lub inny wypełniacz, który zamortyzuje zawartość paczki i uniemożliwi przemieszczanie się przedmiotów wewnątrz paczki.
Torby podróżne/walizki/plecaki – w usługach międzynarodowych GLS oraz Parcelforce dopuszczone do transportu są przesyłki w postaci walizek, plecaków i toreb podróżnych. Powinny być one w całości owinięte folią streczową oraz oklejone taśmą.
Opony – przy wysyłce opon należy zapoznać się z regulaminem przewoźnika DPD dopuszczającym do transportu takie przedmioty.

Czy moja paczka jest ubezpieczona?

dropdown

Tak, paczki zamawiane w serwisie Euro-paka.pl podlegają ubezpieczeniu. Kwoty ubezpieczenia dla poszczególnych przewoźników wliczone w cenę zamówienia to:
GLS – do 4000 zł
DPD Classic – do 1000 zł
UPS – do 323 zł
DPD International – obliczone na podstawie SDR czyli ok. 40zł za kilogram. Nadawca może podwyższyć kwotę ubezpieczenia do 5000 zł. Koszt ubezpieczenia wynosi wtedy 1.2% ubezpieczenia czyli ok. 50 zł

Dla pozostałych firm kurierskich dostępnych w serwisie istnieje możliwość wykupienia ubezpieczenia.

Dla firmy kurierskiej Parcelforce ubezpieczenie w cenie pokrywa jedynie zaginięcie przesyłki. Na okoliczność uszkodzenia przesyłki istnieje możliwość dokupienia dodatkowego ubezpieczenia.

Jakie są ograniczenia wagowe i wymiarowe paczek?

dropdown

Dla poszczególnych firm kurierskich dopuszczalne są maksymalne parametry:
Wymiary paczek DPD Classic:
łączna waga paczki nie może przekroczyć 31.5 kg;
najdłuższy bok nie może przekroczyć 175 cm;
suma obwodu podstawy i wysokości opakowania nie może przekroczyć 300 cm, obliczane według wzoru: 2xH + 2xW + L = max. 300 cm (gdzie: H- wysokość; W - szerokość; L - długość, najdłuższy bok).

Wymiary paczek TNT
waga jednej paczki nie może być większa niż 70 kg,
najdłuższy bok nie może mieć długości większej niż 240 cm,
np. jeśli najdłuższy bok ma 240 cm to szerokość przesyłki nie może przekroczyć 30 cm, a jej wysokość 50 cm.

Wymiary paczek UPS
waga jednej paczki nie może być większa niż 70 kg,
najdłuższy bok nie może mieć długości większej niż 259 cm,
np. jeśli najdłuższy bok ma 259 cm to szerokość przesyłki nie może przekroczyć 40 cm, a jej wysokość 40 cm.

Wymiary paczek ParcelForce:
łączna waga paczki nie może przekroczyć 30 kg,
najdłuższy bok nie może przekroczyć 150 cm,
suma obwodu podstawy i wysokości opakowania nie może przekroczyć 300 cm, obliczane według wzoru: 2xH + 2xW + L = max. 300 cm (gdzie: H- wysokość; W - szerokość; L - długość, najdłuższy bok).

Wymiary paczek GLS:
waga jednej paczki nie może być większa niż 31,5 kg,
najdłuższy bok nie może mieć długości większej niż 200 cm,
szerokość przesyłki nie może przekroczyć 80 cm, a jej wysokość 60 cm,
obwód + najdłuższy bok nie mogą przekroczyć 300 cm,
sposób obliczania sumy obwodu i najdłuższego boku: 2 x wysokość + 2 x szerokość + 1 x najdłuższy bok.

Czy muszę drukować etykietę na paczkę?

dropdown

W usługach międzynarodowych DPD Classic, GLS kurierzy przywożą etykiety osobiście do nadawcy. Nie trzeba ich drukować.
W pozostałych usługach: UPS, DPD International, TNT oraz usługach krajowych konieczne jest drukowanie etykiet. Wysyłane są one na e-mail po złożonym i opłaconym zamówieniu.

Jaki jest czas dostawy paczki?

dropdown

Średni czas transportu paczki na kierunku Polska – UK i UK – Polska to 3-5 dni robocze.
Dzień odbioru paczki liczony jest jako dzień zerowy. Weekendy oraz ewentualne święta nie są liczone jako dni transportu. W przypadku paczek krajowych średni czas transportu to 1-2 dni robocze.

Czy mogę wysyłać żywność?

dropdown

Produkty żywnościowe nie są dopuszczone do transportu, nie podlegają one ubezpieczeniu. Dotyczy to także przetworów w słoikach. Nadawca podając takie produkty robi to na własną odpowiedzialność.

Czego nie mogę wysyłać?

dropdown

- żywność
- materiały łatwopalne
- Lekarstwa na receptę (w formularzu zamówień prosimy precyzować dokładniej jakiego rodzaju farmaceutyki będą przewożone, np. suplementy diety, witaminy)
- alkohol, papierosy, wyroby tytoniowe
- materiały wybuchowe lub radioaktywne, substancje żrące lub cuchnące, broń i amunicję,
- narkotyki lub leki i środki psychotropowe, za wyjątkiem przedmiotów wysyłanych w celach naukowych lub medycznych przez ustawowo do tego upoważnione instytucje,
- żywe rośliny i zwierzęta,
- zwłoki, szczątki ludzkie lub zwierzęce,
- dzieła sztuki, antyki, kamienie i metale szlachetne w jakiejkolwiek postaci lub formie, waluty, zbywalne papiery wartościowe, certyfikaty i jakiekolwiek inne walory zbywalne,
- substancje które mogą zabrudzić lub w inny sposób uszkodzić pozostałe przesyłki

Jak zapłacić za wysyłkę? Czy mogę zapłacić za nią kurierowi?

dropdown

Płatności dokonuje się w ostatnim kroku zamówienia przez Przelewy24.pl, Paypal lub kartą kredytową. Możliwy jest również przelew tradycyjny na konto. W tym przypadku prosimy o przesłanie potwierdzenia wpłaty na adres info@euro-paka.pl
Kurierzy nie przyjmują płatności. Przesyłkę należy opłacić na stronie Euro-paka.pl

Czy mogę zrezygnować z wysyłki? Czy otrzymam zwrot kosztów?

dropdown

Tak, można zrezygnować z wysyłki w czasie do 14 dni od dnia zgłoszenia chęci rezygnacji z zamówienia. W takim wypadku skontaktuj się z nami mailowo na adres info@euro-paka.pl.
W przypadku niewykonania usługi środki zostaną zwrócone na konto w terminie 14 dni.

Jeżeli do rezygnacji z usługi dochodzi z przyczyn niezależnych od serwisu pobierana jest opłata z tytułu anulowania zamówienia zgodnie z regulaminem.

Jak śledzić przesyłkę?

dropdown

Na adres e-mail otrzymujesz numer paczki, który pozwoli na jej śledzenie. Wystarczy wpisać go na stronie Euro-paka.pl w polu 'Monitoruj przesyłkę'.

Status paczki nie zmienia się od kilku dni. Czy to normalne?

dropdown

Niektóre paczki fizycznie mogą znajdować się w oddziale doręczającym jednak ich skany mogą nie być aktualizowane na bieżąco. Należy mieć na uwadze, że w weekendy czy święta paczki nie są skanowane. Skan mogą wówczas uzyskać z opóźnieniem. Jeżeli status paczki nie zmienił się od kilku dni skontaktuj się z nami.

Kiedy mogę spodziewać się kuriera?

dropdown

W zamówieniu wybierany jest konkretny dzień odbioru przesyłki, w którym kurier przyjeżdża po paczkę. Godziny odbioru przesyłki to 8-18. W usłudze GLS istnieje możliwość uzyskania kontaktu z kurierem w dniu odbioru paczki. Dla pozostałych firm kurierskich opcja ta nie jest dostępna. Kurierzy nie mają obowiązku kontaktu telefonicznego przed odbiorem przesyłki. Często wyposażeni są oni wyłącznie w prywatne telefony.

Paczka nie została odebrana. Co należy zrobić?

dropdown

W przypadku nieodebranej paczki należy skontaktować się z serwisem Euro-paka.pl aby umówić nowy termin odbioru. Kontakt możliwy jest przez formularz kontaktowy dostępny w dziale ‘Kontakt’ lub wysyłając wiadomość na adres info@euro-paka.pl